درنگ،

درنگ،

فیلتر تلگرام یا دم خروس!

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ


«اِنَّ الَّذینَ یُحبُّونَ اَن تَشِیعَ الفاحِشَةُ فِی الَّذینَ آمَنوا لَهُم عَذابٌ اَلیمٌ فیِ الدُّنیا وَ الآخِرةِ وَاللهُ یَعلَمُ وانتم لا تَعلَمون»؛ کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آن‌ها در دنیا و آخرت است و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید.1

برنامه هایی مانند هات گرام و تلگرام طلایی تا تلگرام ایکس تقلبی، اوپنگرام، موبوگرام، آزادگرام، جت گرام، هاتگرام و سرخ گرام و بلاک چین گرام همه و همه از پلتفرم اپن سورس تلگرام استفاده کرده و در حوزه زیرساختی از همان سرورهای تلگرام استفاده می کنند. البته تلگرام طلایی یا طلاگرام از معروفترین این برنامه هاست

از طرفی جناب وزیراطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس عنوان می کند: «تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون (که در حال حاضر به 30 میلیون رسیده است) عضو دارد و قانونی است.»2 و از طرفی  دیگر جناب خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام می کند: «هاتگرام و طلاگرام پیام رسان نیستند. آن‌ها در واقع دو فیلتر شکن داخلی با مدیریت واحد هستند که بطور غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی با امکانات وزارت ارتباطات، دسترسی کاربران ایرانی را به شبکه اجتماعی فیلتر شده "تلگرام" فراهم می‌کنند.»

معلوم می شود اصلی ترین ویژگی تلگرام طلایی، اتصال به سرورهای تلگرام، بدون نیاز به استفاده از وی پی ان یا ابزار تغییر دهنده آی پی می باشد. در حقیقت کار این نرم افزار دورزدن فیلترینگ تلگرام است!!!

  جناب وزیر اطلاعات! به نظر شما این چه نرم افزاری است که از یک سو از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی می کند و از سوی دیگر بر خلاف دستور قضایی فیلترینگ را دور می زند؟!!

 

جناب وزیر ارتباطات! اکنون که همه به خوبی می دانند، تلگرام صهیونیستی است و محلی امن برای عملیات های روانی و تروریستی است و رؤسای جمهور کشور های مختلف با عنوان اینکه نگران امنیت مردممان هستیم برای بستن این جاسوس خانه اقدام کرده و می کنند؛ چرا شما به هر بهانه ای از زیر بار اجرای قانون سرباز می زنید؟؟؟!!!

 آیا دولت فخیمه ی ایران، نگران سوء استفاده از امنیت اطلاعات این ملت، که توسط سازمان‌های اطلاعاتی جاسوسی تجزیه و تحلیل می‌شود، نیست؟!!

 

جناب وزیر اطلاعات! اگر ادامه فعالیت این فیلتر شکن‌های داخلی (هاتگرام و طلا گرام) دور زدن قانون جمهوری اسلامی ایران نیست پس چه نام دارد؟!! آیا ساختن این فیلترشکن های داخلی باعث پایدار نگه داشتن سلطه بیگانگان (صهیونیست جهانی) بر فضای مجازی کشورمان نیست؟! و باعث نابودی پیام رسان‌های داخلی نمی شود؟!! آیا می خواهید باور کنیم، جوانانی که توانستند موشک های بالستیک بسازند و ماهواره سرنشین دار را به فضا فرستاده و برگردانند! نمی توانند شبکه ملی اطلاعات و نرم افزارهای قوی و کاملا امن و سریع بسازند؟؟؟!!!

 

محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان آی گپ، خطاب به وزیر ارتباطات عنوان می کند: «آقای وزیر! امکانش هست از این زیرساختی که به این شرکت (هاتگرام و تلگرام طلایی) دادید به پیام‌رسان های داخلی هم بدهید؟! می‌شود توضیح دهید بنا بر کدام مجوز، این شرکت مستقیم به روتر زیرساخت وصل است؟! جناب وزیر ارتباطات! چرا باید تولید فیلترشکن بومی، دانش‌بنیان‌تر از تولید پیام‌رسان های بومی باشد؟!! چرا شرکت راهکار سرزمین هوشمند (تولیدکننده فیلتر شکن طلاگرام و هات‌گرام) دانش‌بنیان است اما هیچ کدام از شرکت های پیام‌رسان داخلی دانش‌بنیان نیستند؟!»

آتش چون بر افروخت بسوزد تر و خشک 

 

با روشن شدن این موضوع، این سؤال در اذهان عمومی متبادر می شود که واقعاً نفع دولت در ادامه فعالیت این نرم افزار صهیونیستی به هر نحو ممکن تا چه حد است؟! که حاضر شده قانون‌شکنی این ابزار قوی دشمن در فتنه ها و اشاعه فحشا و فساد، در فضای مجازی کشورمان همچنان ادامه داشته باشد؟!

 

آیا یکی از عللی که مدیر تلگرام به فیلتر آن در ایران اعتراض نکرد، این نیست که برخی از مسئولان فضای مجازی کشور اجازه دادند هات‌گرام و طلاگرام فیلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت 70 درصد کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی شوند؟!! آیا اینها همه نشان از توافقی سری بین مالک تلگرام و دولت ندارد؟!!

 

ظاهرا این توافق به معنای این است، که هیچ مشکلی نیست اگر، هزاران کانال خطرناک و مرتبط با منافقین و عناصر ضد انقلاب در حوزه‌های اجتماعی-فرهنگی-سیاسی در پوشش طنز، تاریخی، موسیقی، ورزشی، سبک زندگی و انواع آموزش های تروریستی و ساخت بمب های دستی و مواد مخدر و... همچنان فعال باشند! و اشکالی ندارد که تلگرام همچنان کارکرد خود را در جهت براندازی نرم انقلاب اسلامی در کشور ادامه دهد و جوانان و نوجوانان ما همچنان غرق در فحشاء و فساد و ناامنی و تزریق ناامیدی باقی بمانند!!!

 

جلو ضرر را از هرکجا بگیرید منفعت است

 

در چین تلگرام و اینستاگرام، واتس اپ و توئیتر و... فیلتر و فیلتر شکن ها هم پولی شده است و فقط شبکه بومی وی چت فعال است و تنها دلیل چین برای این فیلتر نگرانی بابت امنیت اطلاعات ملتش می باشد. 

چین سایت گوگل را نیز در کشورش مسدود کرده است تا کاربران اینترنت در این کشور دنبال موتور جستجوی دیگری باشند. البته گوگل تنها سایت مهمی نیست که در چین مسدود شده. فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، وردپرس، لاگ اسپات، ویمئو، آل مووی، فلیکر، بی بی سی، از جمله سایت هایی هستند که چین برای حفظ امنیت کشورش فیلتر کرده است. کشور چین پیشرفته‌ترین مکانیزم فیلترینگ در جهان را دارد. به طوری‌که از آن به عنوان "دیوار آتش عظیم چین" یاد می شود.

 جناب رئیس جمهور! "شی جین پینگ" رئیس جمهور کشور چین بعد از پیروزی مجدد شما در انتخابات سال 96 به شما تبریک می گوید وادامه می دهد که تردید ندارد در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی، او به همراه رئیس جمهور چین برای پیشبرد روابط تلاش وافری خواهد کرد

پس به جاست، اگر بخواهید تا کشور چین تکنولوژی "دیوار آتش عظیم چین" را به ایران صادر کند؛ تا بتوانیم دست این دشمنان قسم خورده و جاسوسکده های صهیونیستی را برای همیشه از فضای مجازی کشورمان کوتاه کنیم

 

چرا دنیا تلگرام را به عنوان پلت فرم تروریست ها فیلتر کرده است؟؟؟!!!

 

دولت فرانسه نیز اعلام کرده «قصد دارد با معرفی و توسعه یک پیام رسان رمزنگاری شده داخلی، مقامات بلندپایه و وزرای این کشور را تحت تاثیر نگرانی های امنیتی، از استفاده از تلگرام و واتس اپ منع کند.»

 سخنگوی وزارت ارتباطات فرانسه همچنین اعلام کرده: «حدود 20 مقام ارشد دولت این کشور در حال استفاده از پیام‌رسان بومی جدید هستند. به گفته وی تا اواخر تابستان استفاده از این پیام‌رسان برای تمامی کارمندان دولت اجباری خواهد شد و در نهایت شهروندان نیز از این پیام‌رسان داخلی استفاده خواهند کرد.»3

انگلیس نیز که خود مهد پرورش جاسوس و تروریست است در مورد تلگرام لب به اعتراض می گشاید!!! «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا در نشست داووس زبان به اعتراض از عدم وجود امنیت در پیام‌رسان تلگرام گشود و گفت: «مدیران شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام در حذف موارد مربوط به ترویج تروریسم کوتاهی می‌کنند.» او در ادامه مشخصا به تلگرام اشاره کرد و آن را "خانه تبهکاران و تروریست‌ها" خواند.

 

اظهارات ترزا می را در این خصوص در ادامه مشاهده می‌کنید.

 


دولت اندونزی نیز حدود یکسال است که تلگرام را فیلتر کرده و برای رفع فیلترش قوانین جدیدی وضع کرده است.

 

از مسئولان تقاضا داریم این فیلترشکن های داخلی (هاتگرام و تلگرام) را که باعث شدند تا کانال های ضد انقلاب به فعالیت خود ادامه دهند و اعتراض های مسالمت آمیز و به حق این ملت را به آشوب و اغتشاش بدل کنند را هر چه سریعتر مسدود نمایند

در حالیکه تمام قدرت های دنیا برای امنیت کشورهای خود به نوعی به مبارزه با این شبکه های تروریستی برخاسته اند! این نهایت بی عدالتی و بی انصافی است که فضای مجازی ایران اسلامی همچنان برای جولان این جاسوسکده ها و فحشاخانه ها باز باشد و هر روز جرم و جنایتی تازه اتفاق افتد و قدمی در مسیر کمرنگ کردن و نابودی اسلام عزیز برداشته شود!!! 

 

امیدواریم با برخوردی قاطع با متخلفان، فیلترینگ تلگرام با جدیت انجام شود و عواملی را که با دهن کجی به قوانین جاری کشور، موجب ایجاد ناآرامی و اغتشاش می شوند به سرعت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و مجازات شوند.

 

مسئولان محترم شورای عالی فضای مجازی! از شما به جد می خواهیم تا فرمان بر زمین مانده رهبر انقلاب امام خامنه ای را هر چه سریعتر به جریان اندازید و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام رسان های داخلی، موجبات کوتاه شدن دست استکبار جهانی از فضای مجازی کشور عزیزمان را فراهم کنید. ... ان شاءالله 

 

"أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ؛ آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها مى ‏شوند و مورد آزمایش قرار نمى‏ گیرند."4 

امیدواریم شما مسئولان در این امتحان بزرگ (اجرای عدالت و قانون) موفق باشید، چرا که بزودی در پیشگاه پروردگار و امام خود و این ملت از شما سؤال خواهد شد.

اتابکی

 

 

1- سوره نور آیه 19

2-  به نقل از حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تاریخ 19 خرداد 97

3- https://www.isna.ir/print/97012910715

4- سوره عنکبوت آیه 2

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۳۱

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.