درنگ،

درنگ،

توئیتر عامل فتنه و آشوب

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ق.ظ

توئیتر یک شبکه اجتماعی و سرویس ارائه دهنده ی میکروبلاگ است. هسته ی اصلی این شبکه مذکور در سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیاست. عملکرد‌ تـوئیتر مانند پیامک (SMS) است؛ و به طور کلی در یک وبلاگ خلاصه می شود. هویت کاربران در ارسال و بارگذاری خبر مجهول است و معلوم نیست چه کسانی و از کدام کشور‌ خبر‌ را تهیه و ارسال می کنند. توئیتر این قابلیت را دارد که در کمترین زمان ممکن صدها مطلب به روز رسانی کرده و منتشر نماید. با‌ توجه‌ به مطالعات دانشکده تجـارت هـاروارد‌، تنهـا‌ ۱۰ درصد کاربران توئیتر، ۹۰ درصد محتوای آن را تولید می کنند!


پوشش خبری اعتراضات پس از انتخابات از طریق‌ رسانه‌ های‌ جدیدی مثل توئیتر بود که نخستین منبع اطلاعات برای معترضین به شمار می رفت که نه فقط بـرای بـرقراری ارتـباط آنها با دیگران، بلکه‌ برای‌ رسانه‌ های جهان نیز مورد استفاده قرار می گرفت.


این ویژگی های خاص توئیتر سبب شد که دشـمن بـا استفاده از آن، به‌ آشوب ها و ایجاد فضای نامساعد داخلی کشورهای مورد نظر، دامن بزند و عملا با سیستم سیاسی آن کشورها وارد مبارزه شود.

جمهوری اسلامی از جمله کشورهایی است که بیشترین ضربه را از توئیتر دریافت کرده؛ در ماجرای فتنه ی هـشت مـاهه ی ۱۳۸۸ توئیتر خدمت بزرگی به سازمان های خارجی‌ و جاسوسی برای هماهنگی با اعضا و هوادارانشان در داخل کشور جهت اجتماعات و اغتشاشات داخلی انجام داده است.

علاوه بر رهبری و هدایت خبرهای دروغین از جمله قتل های ساختگی برای تحریک مردم علیه نظام و حکومت، عده ای نیز در این شبکه اجتماعی، از دولت آمریکا تقاضا می کردند که با حمله نظامی، ایران را نجات دهد! 



جبهه اقدام انقلاب اسلامی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۱

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.